suka akan keajaiban

Sunday, November 6, 2011

restu seorang pelajar.

assalamualaikum..
lama x post apa-apa entry sejak julai lalu..
hari ni muncul dengan pelbagai cerita..
tapi buat masa ni hanya ingin dikongsikan hanyalah tentang perasaan..


......................................

..................................................



..........................................................
kenapa?
maklumlah SPM hanya tinggal 1 minggu lagi..
hari jumaat lalu ada majlis di skolah saya..
majlis khas untuk pelajar SPM dan STPM..
majlis tu di namakan 


MAJLIS RESTU..


apa yg ingin saya katakan 
kenapa AKU menangis..
sesuatu yang luar biasa...
pada awalnya bersalaman dengan guru-guru dapat lagi bertahan..
tetapi
sewaktu menghampiri ke tangga untuk menaiki pentas..
tiba2 air mata menitis
dalam keadaan sedih saya ternampak cikgu BM yang mengajar saya masa F4 dan awal tahun masa F5
 menangis
kenapa cikgu menangis
sedangkan barisan saya(turn untuk salam guru-guru)barisan pertama
mata saya ternampak cikgu tersebut menangis menyebabkan saya sebak...
semasa berada di atas pentas..
saya hanya mampu tundukkan pandangan..
bersalaman dengan guru-guru tanpa melihat wajah mereka..
sehingga guru-guru wanita yang memeluk dan memberikan harapan yang tinggi
saya tidak dapat melihat wajah mereka..
saya sedih,takut, dan malu..

hati saya mengatakan
mampukah aku penuhi harapan mereka..
memenuhi harapan kedua ibu bapa,guru-guru dan sekolah
mereka sentiasa memberikan keyakinan kepada saya...
dan kini..
detik 14 november2011 semakin menghampiri..
hanya doa mereka yang menjadi kekuatan diri ini untuk meneruskan cita-cita
hanya DOA dan RESTU mereka..
renung-renungkan..

p/s:doakan saya berjaya dunia dan akhirat...
_WASSALAM_

No comments:

Post a Comment