suka akan keajaiban

Wednesday, December 28, 2011

family vs friend

assalamualaikum readers...
lama x update entry baru selepas hampir sebulan mendiamkan diri..
macam-macam yg berlaku sepanjang bulan nie...
actually baru je balik dari family day 3 hari lepas...
family day dari keluarga sebelah mak yang berlangsung di port dickson(golden street villas)..


4 generasi berkumpul...

sangat ramai keluarga belah mak..
ramai juga yang saya x kenal terutama yang dari singapura..
tapi bukan itu yang saya nak cerita..
cerita saya ialah ramai yang tanya saya macam nie:
"anak sape nie?...dah keje ye?.."
and my answer is:
"aaaaa??"
itu je mampu saya cakap...(padahal mls nak jwb)
bila hari keluarga camni...baru saya rasa keluarga lebih bagus berbanding kawan2..
hari nie saya teringat akan kisah saya semasa di sekolah..
maklumlah hari nie adik2 saya kena beli buku di sekolah..jadi teringat kembali zaman persekolahan saya.
saya rasa banyak doa saya dengan kawan2...
saya sempat juga minta maaf tapi x tahu la kalau mereka maafkan atau tidak...
tapi dengan rakan2 yang bukan sekelas dengan saya..
saya pernah x layan mereka..
sebenarnya,,saya trauma sbb dulu suka di ganggu dengan pelajar lain...
so,,masa saya sampai ke sekolah baru,saya telah buat keputusan utk x melayan pelajar2 kelas lain..
tapi buruk pula jadinya....banyak kenangan pahit saya alami di sekolah menengah..
tapi saya selalu berkata pada diri saya..saya ke sekolah bukan utk mencari kawan yang ramai..
tetapi menuntut ilmu yang banyak..
mak saya sentiasa berkata kepada saya:
"walaupun kwn beribu tapi nnt semuanya akan hilang...kamu akan berjumpa dengan kawan yang baru setiap kali kamu berpindah ke tempat baru...hanya beberapa orang sahaja yang akan ingat kepada kita..kawan kamu ke tempat lain kamu nnt ke lain..."
jadi saya gunakan kata2 mak saya setiap kali pergi ke sekolah..
teringat sehari sebelum peperiksaan..masa guru menyuruh kami(calon spm) susun meja..
ada di antara rakan sekelas yang buat lakaran susunan meja di papan putih..
tapi yang peliknya pada giliran tempat ddk yang ke 27(nani) dan tempat saya(29)
ada lambang cross(X)...kami melihat antara 1 sama lain...kami tak tahu siapa yang berbuat demikian..
x pe lah...kata orang siapa yang termakan cili dia yang terasa pedasnya...bukan semua suka kita..
kadang kala terasa ingin balas dendam kepada mereka..
tapi jika di fikirkan..buat apa balas..mungkin kami ada berbuat salah kepada mereka2..
kami cuba untuk baiki diri tapi kadang kala tetap mengulanginya...


semoga persahabatan kami berkekalan dan cita2 kami tercapai..amin~

kawan ketawa dan bergembira senang di cari tetapi kawan menangis sukar di cari...
semoga keputusan SPM kami cemerlang dengan deretan A..
setelah kenangan pahit dan jalan yang kami tempuh penuh dengan liku dan duri..
hanya SPM penentunya samada kami berjaya melalui liku tersebut atau kami tewas...


p/s: entry kali ni mengimbau kenangan sekolah yang x dapat di lupakan..jika rakan2 terbaca,,saya memohon maaf kepada kamu jika ada yang terkecil hati dengan sikap saya sepanjang zaman persekolahan...

No comments:

Post a Comment