suka akan keajaiban

Tuesday, December 6, 2011

bye2 spm...

assalamualikum semua...
hari ni genap 1 minggu spm (yg saya ambil tahun ni) tamat...
rasa rindu untuk duduk semula spm..
even 1st day masa nak tulis karangan (BM paper 1)
tangan menggeletar..idea ada tp rasa sangat takut...
tak tahu knp...
rindu duduk dekat meja no 29..
tepi tingkap dengan lambaian pokok2 di tepi...
cahaya yang masuk melalui tingkap menerangi meja dan kertas SPM..


tempat duduk saya masa spm....


oleh kerana nama saya bermula huruf 'S',so saya terpaksa la duduk dekat bilik no 2.
saya bercampur dengan pelajar sains sukan..
but it's ok..


nampak tu kedudukan saya..barisan pertama yang ke-4


nak kongsi la juga..
pengawas yang jaga tempat saya nie macho dan hensem..
memang la bagi sesetengah org bila tengok cikgu tu..
ia memberi perangsang dan dorongan kepada mereka..
tapi bagi saya...ianya sangat2 menggangu fokus saya utk jawab soalan..
cikgu tu suka berdiri dekat corridor ..
saya boleh nampak jelas muka dia...
bila nak minum air je mesti terpandang muka pengawas tu...
tapi jujurnya..kadang2 bila dia cakap saya langsung x paham pe yang dia cakap..
bila saya tengok muka dia..dia ketawa..
dlm hati  "ckg nie ok ke x???xde point pun utk ketawa.."
ok balik pada cerita bilik exam...

nie tempat ddk saya secara dekat lagi...

sinilah penentu segalanya..untuk pengetahuan korang,cuma 7 org je student science stream dkt bilik 2.
sampai no A032 yang ddk sebelah saya..
mari saya kenalkan kwn2 saya pada anda bermula dari A026...
mala,nani,ajik,saya,samsul,izzah dan amina...hanya mereka saja kwn2 science stream yg ada di bilik 2...

suasana masa exam sangat sunyi...
yang hanya kedengaran bunyi kenderaan lalu lalang dekat jalan raya..
macam2 expresi muka masa jawab exam..
ada yang terus berserah kepada takdir dan hanya mengharapkan keajaiban akan datang..
ada yang tido,ada yg kerap ke tandas 
dan
ada yg mencuba memikirkan idea2 yang telah di ajar oleh guru..


bilik peperiksaan yang sangat menggerunkan....tengok tempat duduk saya..haha

kami di pisahkan dengan jurang yang sangat jauh...
untuk meniru??
kirim salam je la...sebab tu kita perlu biasakan supaya sentiasa percaya pada diri sendiri...
yakin dengan jawapan yang di buat pada exam2 sekolah..
ianya memberikan kesenangan juga pada kita akhirnya...
kita akan sentiasa yakin dengan jawapan yang kita buat..
kita tidak akan menoleh ke kanan  dan kiri mengharap supaya kita dapat melihat jawapan rakan..


last but not least,


mampukah saya mencapai cita2 yang di inginkan..
pelbagai usaha telah dilakukan..dan kini,,,
hanya mampu berserah kepada Allah..
setelah berusaha,jalan terakhir adalah tawakal...
ucapan terima kasih kepada mak dan abah,cikgu2 serta rakan yang memberi dorongan...

slip peperiksaan saya...rindu dengan peringantan yang diberikan oleh guru supaya bawa slip ni bersama..
kini hanya menunggu keputusan SPM...
berapa ya??

takutnya...


apa2 pun...segalanya telah berlalu...hanya kenangan yang sentiasa terpahat di hati..
dan coretan ini utk rakan2 bilik 2...hanya korang je yang tahu suasana yang sedang di gambarkan ini...
semoga kita sama2 mendapat keputusan cemerlang...
bye2 kawan2 
bye2 uniform
bye2 bas tambang,
bye2 ckg,
bye2 sekolah
dan bye2 semua...


semoga kita berjumpa lagi...setiap pertemuan pasti ada perpisahan..

1 comment: